Dokumenty i informacje potrzebne do wypełnienia biznesplanu i wniosku
Prezes Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa ogłosił termin kolejnego naboru wniosków w ramach operacji Restrukturyzacja małych gospodarstw. Wnioski przyjmowane będą w oddziałach regionalnych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa od 18 czerwca do 17 lipca 2018 r.
Każda z osób potencjalnie kwalifikująca się do tego programu będzie musiała zgromadzić wiele dokumentów i informacji, które będą niezbędne do prawidłowego wypełnienia biznesplanu oraz wniosku o przyznanie pomocy. Poniżej podaję wykaz najważniejszych:.
1) dowody osobiste (wnioskodawcy, małżonka, w przypadku dzierżawy również osób wydzierżawiających grunty)
2) dane z wniosku obszarowego z roku 2018
3) informacje o zwierzętach (stan na 01.01.2018 – dane dostępne w ARiMR
4) informacje potrzebne do sporządzenia obrotu stada (urodzenia, zakupy, sprzedaże, uboje, upadki)
5) informacje o numerach gospodarstw wydzierżawiających
6) wypisy z rejestru gruntów
7) informacje dotyczące planowanej produkcji zwierzęcej: liczba stanowisk
8) system utrzymania zwierząt (ściółkowy, bezściółkowy)
9) zakupy i sprzedaże obornika, gnojowicy, słomy
10) informacje o nawożeniu azotem w czystym składniku w kg/ha
11) dokumenty potwierdzające posiadanie samoistne lub zależne gospodarstwa (akt notarialny, umowa dzierżawy)
12) informacje o uprawach w plonie głównym na poszczególnych działkach własnych i dzierżawionych (rok 2018 i rok docelowy)
13) informacje o budynkach gospodarczych wchodzących w skład gospodarstwa (rok budowy, powierzchnia, liczba stanowisk)
14) informacje o maszynach będących w gospodarstwie (rok produkcji, marka, model, typ, szerokość robocza, ładowność, moc itp.)
15) dane o inwestycjach w środki trwałe za co najmniej 80% wartości premii
16) dane o środkach obrotowych do planowanych zakupów za resztę premii
17) informacje o poplonach w 2018 roku i roku docelowym
18) zaświadczenie z urzędu skarbowego o prowadzeniu działów specjalnych produkcji (jeżeli dotyczy)
19) oferty cenowe (przy planowanym zakupie nowych maszyn)
20) informacje dotyczące sprzedaży produktów rolnych wytworzonych w gospodarstwie w okresie 12 miesięcy poprzedzających złożenie wniosku o przyznanie pomocy
21) informacje o planowanej sprzedaży produktów rolnych wytworzonych w gospodarstwie w okresie docelowym
22) wstępny szacunkowy kosztorys robót (przy planowanych inwestycjach budowlanych)
23) informacja o ubezpieczeniu w KRUS.
Małgorzata Ziółkowska
Źródło: www.arimr.gov.pl